tag:blogger.com,1999:blog-764569418222122976.post9110167699977837616..comments2022-04-10T09:24:17.439-07:00Comments on Pozvanie počuť Pánov hlas a nechať sa Ním viesť...: Perspektíva pre rok 2011Evka a Michal Kevickýhttp://www.blogger.com/profile/15385453872781484138noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-764569418222122976.post-56739379322777213862011-05-27T23:47:24.738-07:002011-05-27T23:47:24.738-07:00PRIPÁJAM EŠTE KOMENTÁR Z NOVOTNÉHO BIBLICKÉHO SLOV...PRIPÁJAM EŠTE KOMENTÁR Z NOVOTNÉHO BIBLICKÉHO SLOVNÍKA K HESLO „DOBRÝ“, KDE SA AJ K TOMUTO VYJADRUJE:<br /><br />________________________________________<br />Heslo : Dobrý<br />Strana: 127<br />PDF : slovnik_novotny.pdf/127/137<br />rojem dobrý je ve SZ spojován s pojmem osobního Boha. Bůh je dobrý [ 1Pa 16:34; 2Pa 5:13; Ž 118:1], protože prokazuje dobro, jež pozůstává ve spásných činech minulosti [ Ex 18:9; Nu 10:29 - Nu 10:32; Oz 8:3 ; Oz 14:2]<br />i v budoucnosti v mesiášském eonu [ Jr 32:42; Iz 52:7].<br /> Poněvadž je Bůh dobrý, t. j. poněvadž jeho cílem je spása člověka, je dobré všecko, co žádá na člověku [ Mi 6:8]: činiti soud, milovat milosrdenství a pokorně chodit s Bohem. Dobrý je zákon Boží, protože přináší život [ Dt 30:15; Př 4:2; Neh 9:13]. Kdo tedy zachovává zákon Hospodinův, činí dobré [ 2Pa 19:11]. Dobré je vše, co vyšlo z ruky Boží [ Gn 1:10 , Gn 1:18 , Gn 1:21 , Gn 1:25 , Gn 1:31].<br /> I v NZ je spása označována jako »budoucí dobré« [ Žd 9:11 ; Žd 10:1], jež se stalo v Ježíši Kristu přítomností. Zvěstovat toto dobré je splněním proroctví z Iz 52:7; sr. Ř 10:15. Podle Mk 10:17 a L 18:18 by se zdálo, že Ježíš odmítá přívlastek »dobrý«. Ale už Mt 19:17, pravděpodobně, aby tomuto domnění čelil, formuluje v řeckém textu [viz Žilkův překlad!] Ježíšovu otázku jinak: »Proč se mne ptáš, co je dobré? Jen jeden je dobrý«. Chce tím naznačit, že dobré není něco abstraktního, že musí být spojeno s osobním Bohem — jedině dobrým — že činit dobré znamená hledat »toho dobrého «, od něhož pochází spása [život] a vzdát mu čest a pokořit se před ním.<br /> Je-li dobrý jen Bůh a je-li dobrem jen spása a hodnoty spásy, je přirozeno, že ničemu na světě nelze přisouditi přívlastek »dobrý«. A člověk přirozeně, t. j. sám od sebe nemůže činit dobré [ Ř 7:18n], i když jsou na světě relativně dobří a zlí [ Mt 5:45 ; Mt 12:34n]. Ale pokud zůstávají lidé vé sféře smrti a hříchu, nemohou před Bohem, jedině dobrým, obstát. Jen v Kristu je člověku dána možnost nového života a rozeznat, co je dobro [ Ř 12:2], nésti ovoce v každém dobrém činu [ Ko 1:10] a usilovat o dobro mezi sebou a ke všem [ 1Te 5:15]. Dobro, na něž myslí Pavel, je láska. Jen ten, kdo žije v lásce, založené na činu Kristově, může míti »dobré svědomí« [ Sk 23:1; 1Tm 1:5 , 1Tm 1:19; 1P 3:16 , 1P 3:21] a jistotu, že vše bude sloužiti k jeho spáse [dobrému Ř. 8,28 sr. Gn 50:19 - Gn 50:20; Fp 1:6]. [Podle TWNT.]<br />________________________________________<br />TAK NEVIEM, ČI TO TROCHU NAPOMOHLO VYJASNENIU...<br />V KAŽDOM PRÍPADE SOM PRESVEDČENÝ, ŽE BOŽÍ DUCH NÁS SPOĽAHLIVO VOVÁDZA DO VŠETKEJ PRAVDY.Michal a Evka Kevickíhttps://www.blogger.com/profile/11787427993102369852noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-764569418222122976.post-59964157476814509642011-05-27T23:47:08.401-07:002011-05-27T23:47:08.401-07:00ÁNO. JE TO NA PRVÝ POHĽAD PARADOXNÉ MIESTO. PODOBN...ÁNO. JE TO NA PRVÝ POHĽAD PARADOXNÉ MIESTO. PODOBNÉ JE TO, KEDY SA PÁN DÁVA POKRSTIŤ JÁNOM KRSTITEĽOM KRSTOM POKÁNIA. PRE MŇA SÚ TO NAOZAJ MIESTA, KTORÉ POTVRDZUJÚ FAKT, ŽE JEŽIŠ TU NA ZEMI ZOBRAL NA SEBA V PLNOSTI ĽUDSKÚ PODSTATU A VZDAL SA BOŽEJ. NUŽ A ĽUDSKÁ PODSTATA JE SKRZ NASKRZ SKAZENÁ HRIECHOM. HOCI PÁN JEŽIŠ NEZHREŠIL, ČELIL KAŽDÉMU POKUŠENIU TAK AKO AJ MY.<br />ČO SA VŠAK TÝKA TOHTO MIESTA V PRÍBEHU O BOHATOM MLÁDENCOVI, TAM JE EVIDENTNÉ AJ TO, ŽE TENTO MLÁDENEC NAZÝVAL JEŽIŠA DOBRÝM, AKO ČLOVEKA, AKO RABÍNA A UČITEĽA. NEROZOZNÁVAL V ŇOM MESIÁŠA. TEDA HĽADAL NIEČO DOBRÉ V ČLOVEKU. A SAMOZREJME CHCEL SA O TO DOBRÉ AKO ČLOVEK POKÚŠAŤ. PODĽA MŇA V TOMTO JE PODSTATA, PREČO SA PÁN JEŽIŠ TAK RÁZNE DIŠTANCOVAL OD OZNAČENIA TOHTO HORLIVÉHO MLADÍKA. TEN MLÁDENEC (A MY VŠETCI SPOLU S NÍM) SI MUSEL UVEDOMIŤ, ŽE Z ČLOVEKA A Z ĽUDSKÉHO NÁBOŽENSTVA, Z HORLIVEJ ĽUDSKEJ SNAHY O DOBRO..., NIKDY NIČ DOBRÉHO NEVZÍDE. DOBRÝ JE JEDINE BOH. ČLOVEK MÔŽE NIEČO DOBRÉHO UČINIŤ JEDINE V BOHU. JEDINE KEĎ K NEMU PRÍDE, PADNE NA KOLENÁ V POKÁNÍ, V JASNOM ZISTENÍ, ŽE JE TOÁLNE SKAZENÝ, ŽE POTREBUJE MILOSŤ, A ŽE BEZ BOHA NIČ NEMÔŽE UROBIŤ.<br />AJ PRETO V TOMTO PRÍBEHU ZAČUJEME VETU: „U ĽUDÍ JE TO NEMOŽNÉ, ALE NIE U BOHA, PRETOŽE PRE BOHA JE VŠETKO MOŽNÉ“.<br /><br />SAMOZREJME, PÁN JEŽIŠ BOL A JE OBRAZOM OTCA – AKO JEHO SYN, AKO MESIÁŠ. V TOMTO ZMYSLE JE ROVNAKO DOBRÝ AKO OTEC – JE ODRAZOM JEHO DOBROTY. LENŽE TOTO TEN MLÁDENEC Z NÁŠHO PRÍBEHU VÔBEC NEROZOZNÁVAL. ON V JEŽIŠOVI NEVIDEL BOHA OTCA. ON SA NA NEHO TAK VÔBEC NEPOZERAL. ANI NEMAL OD NEHO TIETO OČAKÁVANIA.Michal a Evka Kevickíhttps://www.blogger.com/profile/11787427993102369852noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-764569418222122976.post-23462849759079051262011-05-16T04:22:29.022-07:002011-05-16T04:22:29.022-07:00Pán s nami,mám otázku z evanjelia podľa Marka 10:1...Pán s nami,mám otázku z evanjelia podľa Marka 10:17,18 Ked vyšiel na cestu, pribehol ktosi k Nemu, a padnúc pred Ním na kolená, spýtal sa Ho: co robiť, dobrý Majstre, aby som bol dedičom večného života? 18 Ježiš mu povedal: čo ma menuješ dobrým? Nikto nie je dobrý, jedine Boh.Otázka:Prečo sa Ježiš opýtal mládenca,že prečo Ho menuje dobrým?Ako to myslel?Neviem si tento verš vysvetliť,ved na iných miestach spomínal,že kto videl Jeho ,videl Otca.Je na toto vôbec odpoved?kedy začne fungovať E poradňa na horiacom kri?Anonymousnoreply@blogger.com