25. 3. 2012

NOVÁ – básne a obrazy

 

Spomienky

Miluješ ma?

Milujem Ťa?

Otrhávam lístky

popísané spomienkami

Má ma rád, nemá ma rád, má, nemá...

Ako malé dievčatko

mysliace na prvú lásku

Aké je to?

A aké to bolo?hlava (2)

Deravé rany

po klincoch

ktoré ti

vytrhli dušu z tela

 

kričia na mňa

hulákajú

vreštia

jačia zdesením

že im neverím

Miluješ ma

Milujem Ťa

O tom sú všetky Tvoje spomienky

 

Namaľovala: Nikol Pašková


Obraz

Chcem strieľať

do nebies

neviem sa trafiť

Si vzdialený

si blízky

si cudzí

si môj

Na plátne

rozliata

drahocenná nádej

celú ma pohltila

utopila

vo svojich diamantových

farbách

plnia ma

a

vysúšajú

nadávajú

a

utešujúmotýľ

ktoré z nich sú vlastne tvoje?

Krídla mi ochabli

v dravom prúde

sarkastickej noci

kráčam labyrintom

svojich áno či nie

Niekde tu musí byť

nitôčka utkaná

z tvojich slov

mihotavý závan

vracajúci chaos

na svetlo

Potom príde dúha

kvôli mne si jej dal nohy

pretože som nevládala

vzlietnuť

 

Namaľoval: Šimon Hovorka


Novánova

v kamennom námestí

stojím prikrytá

vrstvami hliny

a štrku

padám

či

stojím

neviem

a

nevidím

slzami riedim bahno

vteká mi do očí

a ja nemám kapesník

berieš ma na ruky

ukladáš na oltár

umývaš

nebeským dažďom

potom ma potichu

pobozkáš na viečka

zaspievaš pieseň

o nás dvoch

 

 

Namaľovala: Miriam Tichá

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára